Proiectul “Impress me” a fost implementat în perioada 01.08 – 30.11.2015 în Croația. Schimbul de tineri a avut loc în perioada 05-15.09.2015, în orașele Solin și Split, la care au participat 36 de tineri din Romania, Slovenia, Croația și Cehia, cu vârsta cuprinsă între 13-25 de ani. România a fost reprezentată de Asociația Scout Society din Târgu-Jiu.

Proiectul a fost orientat spre dobândirea de către participanți a abilităților de organizare a acțiunilor umanitare, de voluntariat dar și motivarea acestora de a promova adevăratele valori ale vieții.

Activitățile proiectului au fost organizate în locuri interesante din comunitate și s-au axat pe dobândirea abilităților de prezentare, crearea articolelor de ziar, prezentări ale valorilor Uniunii Europene, înregistrarea unui interviu dar și organizarea atelierelor de lucru despre politici, democrație, societate civilă, organizarea și gestionarea unei dezbateri, etc. De asemenea, tinerii au explorat istoria regiunii croate și au participat la sărbătorirea zilelor orașului Solin.

Atelierele de lucru desfășurate au permis dezvoltarea unor competențe sociale precum adoptarea unui caracter tolerant, creșterea stimei de sine, recunoașterea propriei evaluări și promovarea cetățeniei active. Mai multe decât atât, activitățile au avut un impact pozitiv asupra participanților prin înțelegerea diversității culturale, dezvoltarea solidarității și promovarea valorilor fundamentale ale Uniunii Europene. Iar pentru a consolida valorile și atitudinile participanților față de incluziune și empatie, tinerii au participat chiar și la o acțiune de voluntariat destinate strângerii de fonduri pentru departamentul  de copii al KBC Firule Split.

Totodată, tinerii au mai obținut și anumite abilități și competențe transversale în dezvoltarea personală, cum ar fi: elaborarea unui CV, comunicare verbală și nonverbală, managementul timpului, abilități de negociere, gândirea critică, comunicare în limba străină, mobilizarea cunoștințelor globale, rezolvarea problemelor și gestionarea proceselor sociale. Dar și anumite competențe tehnice deoarece  tinerii au creat singuri materialele promoționale și educaționale ale proiectului, care au fost utilizate ulterior și la diseminare: logo-ul proiectului, tricourile, pliantele, filmulețe și prezentări power point.

Impress me

Leave a Reply