Proiecte implementate de Scout Society in context Erasmus+:

Brand Yourself for future

Durata: 10 luni (01.08.2019 – 31.05.2020)

Organizatii partenere: The Network of youth engagement – Katerini (Grecia), ASSOCIAZIONE CULTURALE EUFEMIA APS (Italia), Collippo – Associação Juvenil (Portugalia), Asociación Juvance (Spania), Filipstads Kommun (Suedia)

Beneficiarii directi: 53 de tineri cu varsta cuprinsa intre 18-24 de ani dintre care 5 lideri de grup.

Rezumat:

Proiectul Brand yourself for Future a fost o idee a tinerilor implementata de catre tineri pentru tineri. Prin implementarea acestui proiect  a fost construita o comunitate mai constienta si informata despre subiectul de brand personal si cum acesta influenteaza viata personala si viata profesionala. Lumea profesionala este intr-o competivitate continua si din ce in ce mai grea iar prin intermediul acestui proiect am pregatit 53 de participanti din cele 5 tari partenere  sa faca fata provocarilor acestei lumi. Scopul proiectului a fost de a creste rata de angajabilitate a participantilor cu varsta cuprinsa intre 18 si 24 de ani. Principalul obiectiv a fost  cresterea ratei de cunoastere a termenului de brand personal in randul tinerilor. De asemenea, au fost imbunatatite cunostintele despre cariera profesionala iar tinerii au fost informati despre impactul brandului personal asupra carierei profesionale. Prin participarea la acest proiect participantii si-au creat un profil personalizat organizat despre propria persoana care s-a dovedit a fi un avantaj major in cautarea unui loc de munca.

Prin intermediul activitatilor planificate participantii au dobandit acele cunostinte care au contribuit la dezvoltarea lor si pregatirea pentru piata muncii.

In cadrul schimbului de tineri workshopurile au avut ca subiect branding-ul personal si prin  lor au invatat ce este un brand, care sunt diferentele dintre brandul din zona de business si cel personal, cum pot sa isi dezvolte acest brand, sa creeze o comunitate, cum pot gestiona retelele de social media, cum pot crea continut, cum sa se prezinte intr-un mod profesional, sa isi creasca rata de angajabilitate si promovabilitate la un loc de munca.

In cadrul atelierelor de lucru participantii au promovat o societate proactiva si dezvoltata economic. Prin intermediul activitatilor au fost reduse perceptiile negative despre munca pentru dezvoltarea unei societati care tinde spre o bunastare economica.

O data cu implementarea proiectului au fost obtinute atat rezultate tangibile cat si intangibile. Printre rezultatele intangibile ale proiectului au fost inregistrate o serie de cunostinte/competente, aptitudini si atitudini pe care le-au acumulat participantii. 

Rezultatele tangibile au fost distribuite pe larg in special in mediul online. Printre acestea se numara:

-filmuletul proiectului – https://www.youtube.com/watch?v=0aRY2SXydU4

-pagina proiectului – https://www.facebook.com/brandyourselfforfuture/?epa=SEARCH_BOX , dar si brosura, flayerul, etc.

Proiectul a avut un impact major la nivel local, national si international. Imediat dupa finalizarea schimbului de tineri, partenerii au organizat o prezentare catre membrii si voluntarii din organizatiile lor in care au prezentat rezultatele obtinute si experintele traite.

Proiecte implementate de Scout Society in context Erasmus+ – Coprul European de Solidaritate

Primul meu vot

Durata: 01.05.2019 – 31.12.2020

Beneficiari directi: 5 tineri cu spirit civic ce simt ca pot sa faca o schimbare in comunitate si sa-si lase amprenta asupra societatii din care fac parte.

Rezumat:

Prin implementarea proiectului “Primul meu vot”  s-a incercat de a creste rata prezentei la vot in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani prin oferirea de informatii relevante lor despre importanta votului si al impactului pe care il au asupra comunitatii. Activitatile au fost orientate pe tinerii care nu au mai intrat in contact cu un sistem de votare pana acum, cu scopul de a-i pregati mental la nivel informational despre datoria lor ca si cetateni si efectele ce rezulta din prezenta sau absenta lor la vot.

Astfel, au fost planificate urmatoarele obiective:

  1. Pentru spatiul online de informare – Finalizarea unui set complet de informatii despre educatia socio-electorala care a venit in ajutorul oricui doreste sa se informeze despre subiect.
  2. Pentru campaniile de informare – Grupul tinta a devenit mult mai informat in privinta termenilor de vot si alegeri, au inteles  mai bine fenomenul de votare si impactul pe care il au daca isi exprima sau nu prezenta la vot.
  3. Pentru identificarea tinerilor cu valorile alese – Publicul targetat a fost tinut la curent cu informatii despre viitoarele campanii electorale si ce impact au asupra societatii.

Dorim ca prin implementarea proiectului nostru, in timp comunitatea sa devina mai implicata social si fiecare persoana la nivel de individ sa constientizeze ca comunitatea din care face parte este casa lui de care trebuie sa se ingrijeasca alaturi de fratii si surorile lui (alti membri ai comunitatii).

Prin intermediul canalelor de social media s-a ajuns la un numar de 10.000 de persoane pentru fiecare canal in parte astfel incat sa putem imparti informatia cu un impact cat mai mare. Au fost sustinute 5 ateliere de informare a grupului tinta despre importanta votului, despre campaniile electorale si importanta lor la nivel de comunitate. Prin intermediul acestor 5 ateliere saa ajuns la un numar total de 500 de persoane care se incadreaza in cadrul grupului tinta. Pentru fiecare atelier in parte s-a sustinut o sesiune de informare asupra activitatii pe care am desfasurat-o, asta a insemnat un numar total de 5 sesiuni cu o prezenta aproximativa de 250 de persoane.

Impactul pe termen scurt a fost cresterea gradului de informare in randul tinerilor despre termeni precum vot, alegeri, importanta pe care o are votul in viata cetateanului, cum afecteaza comunitatea din care face parte.

Impactul pe termen scurt ce nu poate fi masurat direct doar observat a fost faptul ca a crescut gradul de activism social si interes al tinerilor din grupul tinta pentru implicarea activa in comunitatile din care fac parte.

Impactul pe termen lung a fost de a creste prezenta la vot in randul tinerilor. Deoarece votul este secret prin natura lui nu vom sti concret daca cresterea prezentei la vot a venit din partea grupului tinta ce a intrat in contact cu echipa de proiect sau in urma diseminarii informatiilor pe care le-am avut prin intermediul Social Media sau al Ambasadorilor.

 

Let’s be active Romania

Durata: 01.01.2019 – 31.12.2020

Beneficiari directi: 5 elevi ai unitatilor de invatamant din oras (Ex. Liceul Tehnologic, Liceul Economic) cat si cercetasi ai ONCR Filiala “Ecaterina Teodoroiu” Targu-Jiu care sunt mereu deschisi colaborarilor si actiunilor umanitare.

Rezumat: 

In cadrul proiectului  prin intermediul aplicatiei mobile s-au incurajat membrii din comunitatea locala, si nu numai sa duca o viata activa si sanatoasa, sa faca miscare regulat si sa fie membri activi in comunitatea locala. Mai mult ca si un efect indirect Let’s be active Romania a contribuit la dezvoltarea comunitatii locale, astfel turistii din Romania cat si din strainatate dornici sa descopere Romania, in special regiunea noastra Oltenia, au posibilitatea sa foloseasca aplicatia. In acest sens cu ajutorul aplicatiei CSOD din Slovenia au fost dezvoltate trasee outdoor urbane si in natura fiind incluse obiectivele principale din zona noastra. Acest lucru a contribuit atat la promovarea traditiilor, obiceiurilor si culturii pe de o parte, cat si la promovarea si protejarea mediului natural din Romania pe de alta parte. De asemenea,  membrii comunitatii locale au posibilitatea sa-si promoveze si sa vanda produse (mancare locala, obiecte de artizanat) si servicii locale (ex.cazare) contribuind astfel la dezvoltarea comunitatii.

Obiectivele proiectului:

– promovarea unei vieti active si a miscarii pentru membrii comunitatii din Targu-Jiu

– promvarea turismului in regiunea Oltenia prin folosirea unei aplicatii mobile

– incurajarea protejarii mediului inconjurator in regiunea Oltenia (o regiune afectata de despaduriri masive si reducerea faunei)

– dezvoltarea abilitatilor de project management, entrepreneurship si viata sociala activa pentru 5 voluntari din comunitatea locala.

Activitatile principale din cadrul proiectului au fost:  dezvoltarea de noi trasee locale in mediul outdoor, atat in oras, cat si in mediul natural pentru a promova o viata activa, si miscarea in general in primul rand in cadrul membrilor din comunitatea locala, dar si pentru potentialii turisti. Acest lucru s-a realizat prin intermediul unei aplicatii mobile fiind incurajata folosirea tehnologiei in mediul outdoor. In acest mod a fost schimbata perspectiva ca tehnologia se foloseste in special in mediul indoor (mai ales de catre copii si tineri). In cadrul acestei activitati au fost implicati si alti voluntari din comunitatea locala fiind realize mai multe trasee. Tipurile de trasee care sunt disponibile sunt:

Traseu treasure hunt – este unul dintre cele mai interesante trasee deoarece totul se intampla contra timp, iar jucatorul sau echipa trebuie sa treaca de la un punct la altul rezolvand diferite mistere, puzzel-uri si la fiecare check point primesc puncte dupa rezolvarea misterului/taskului. La sfarsiul misiunii atunci cand gasesc “comoara” ei primesc si un badge in aplicatie pentru a certifica indeplinirea misiunii.

Traseu discovery – este un traseu mai facil pe care fiecare poate sa il faca in propriul ritm, checkpoint-urile se pot aborda in ordine aleatorie si la fiecare se primeste un numar de puncte iar la finalul misiunii o recompensa. Traseul poate fi parcurs pe cont propriu, sau in echipa. Recomandarea tinerilor din proiect este de a fi parcurs in echipa pentru a fi mai distractiv.

Prin intermediul activitatilor organizate, parintii au avut posibilitatea sa isi petreaca timp de calitate cu copiii lor, prin implicarea in activitatile outdoor folosind tehnologia: un dispozitiv mobil cu GPS si o aplicatie mobile. Astfel, au fost incurajati membrii din comunitatea locala sa creeze o punte de legatura intre tehnologie si mediul outdoor/natural. Iar prin intermediul traseelor propuse – trasee in natura/ pe munte/ in padure a fost promovat protejarea mediului natural, reducerea defrisarilor, protejare plantelor, animalelor si pasarilor – aplicatia avand si intrebari specifice legate si de flora si fauna locala provocand utiliizatorii sa caute informatii relevante.

Proiecte in care Scout Society a avut rolul de partener:

Nr.crt Nume proiect Nr.participanti implicati Tara Organizatia coordonatoare
1

Social Entrepreneurship Against Discrimination

3 Cipru

ACPELIA

2

 Digital danger

3 Cehia Silesian Society for Solidarity z.s
3 ONE TEAM ONE DREAM 5 Grecia Fthia in action
4 Green(washing)? 2 Polonia KOBIETY LODZ
5

Mediation 4 Integration

5 Portugalia Associação Nacional From Body to Soul
6

Rural Youth Superpowers

6 Italia ASSOCIAZIONE CULTURALE EUFEMIA APS
7 OUT OF NOTHING   Polonia Stowarzyszenie QUINDECIM
8 Into the Wild 5 Portugalia Jovens da Pesqueira
9 (SO)lidary 2 Bulgaria Big Brothers Big Sisters of Bulgaria Association
10 Sustaining Active Innovative Leaders 3 Cipru Active Zone Outdoor

 

 

Alte evenimente  in care Scout Society a avut rolul de organizator/partener:

  •  Donatie de carti.

Voluntarii Scout Society si voluntarii implicati in proiectele de solidaritate au sustinut ideea initiata de White Wolf Club si s-au implicat in constituirea unei biblioteci in mediul rural. Astfel, acestia au adunat carti pentru biblioteca din cadrul comunitatii locale din Baia de Fier, judetul Gorj. In acest mod, toate cartile care nu erau utilizate de unii tineri au devenit utile pentru altii. In rezultat, tinerii au adunat peste 100 carti din diferite domenii.

Activitati in mediul online care au fost organizate in perioada pandemiei:

  • Ateliere despre lucrul la distanta si instrumente online.

Participantii au aflat mai multe lucruri despre posibilitatile de munca de la distanta, despre platformele unde pot gasi astfel de job-uri si despre aspectele care trebuie avut in vedere in cazul acestor tipuri de joburi. De asemenea, participantii la ateliere au descoperit si o serie de instrumente utilizate in activitatea online, precum slack, google drive, etc.

  • Procastinare si time management a fost un alt atelier online unde impreuna cu tinerii s-a discutat despre planificarea timpului si realizarea activitatilor la timpul lor fara a fi amanate.
  • Branding personal. Un atelier online in care a fost discutat despre  crearea unui brand personal, dezvoltare personala si elaborarea unei imagini cat mai favorabile in mediul online.
  • Cum poti sa ajuti in aceasta perioada? Pandemia este o perioada foarte complicata pentru multe categorii de persoane. Important este sa nu uitam ca nu suntem singuri. Astfel, in cadrul acestei intalniri din mediul online, s-a discutat despre importanta spiritului civic si despre necesitatea implicarii.
  • Ce pot face in aceasta perioada? In cadrul acestui atelier online au fost discutate mai multe activitati care pot fi facute de acasa de catre fiecare, astfel incat in zilele mai dificile fiecare sa isi creeze oportunitati de invatare si in acelasi timp sa isi mentina starea de spirit pozitiva. Printre posibilele activitati discutate s-au numarat: Canale educationale de youtube, Resurse educationale, Recomandari de carti, Platforma invatare limbi straine, Vizita in muzee europene de acasa de la tine, Boardgames, Cursuri gratuite din diferite domenii de interes, etc.

Lucruri realizate in anul 2020

Leave a Reply